FACEBOOK
 
 


 

     ORGANIZATORZY

 

 

 



MECENAT

 

Dofinansowano ze środków Ministerstra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 



 

PATRONAT HONOROWY
 

 

 



  PARTNERZY

 

                  

       Grupa Smacznego      

              

 

 



 

SPONSOR 


 

PATRONI MEDIALNI

 

TVP KATOWICE

 

 

 

 

 

 

 

  Portal haloCieszyn.pl

 

 

 

 

 

Przed nami trzeci weekend filmowy

 

Piątkowy wieczów (21.07) z pewnością przyniesie nam wiele emocji za sprawą filmy "Na granicy".
Nie mniej ciekawie zapowiada się jendak sobota (22.07), a wszystko to za sprawą zespołu PASIMITO i klasyka rosyjskiej kinematografii, filmu "Pancernik Potiomkin".

Pancernik Potiomkin.
Na pancerniku jest rok 1905. Dwadzieścia lat później Sergiej Eisenstein dba o to, by widzowie filmu znów znaleźli się w centrum rewolucyjnych wydarzeń. Pokazuje im z bliska słynny bunt na pokładzie okrętu wojennego "Kniaź Potiomkin Tawriczeskij" i masakrę, którą pokładowa rebelia wywołała w odeskim porcie. Eisenstein obserwuje społeczeństwo tuż przed rewolucją. Czuje, że nadchodzi moment, w którym przeleje się szala goryczy. Patrzy na uciskanych i wypatruje wśród nich tych,, którzy są już gotowi walczyć. Jako reżyser wydarzeń Eisenstein dokonuje jednak eksperymentu na świecie przedstawionym. Równolegle prowadzi narrację. Zestawia wiele prywatnych historii i wchodzi w świat pełen emocji i wewnętrznych napięć. Widzi umęczonych żeglarzy, którzy nie chcą jeść zarobaczonego mięsa. Nie dziwi go, że emocje na pokładzie sięgają zenitu i chwilę potem wybucha krwawy protest. Film składający się z pięciu rozdziałów to jednak przede wszystkim opowieść o człowieku – o jego nadziejach, o jego konflikcie z systemem i o jego wierze w zmianę. Oszałamiające zdjęcia Eduarda Tissego pozwalają dostrzec w tłumie pojedyncze twarze. W filmie zrealizowanym na 20. rocznicę rewolucji można dostrzec kobiety niosące na rękach chore dzieci, słyszeć rozdzierający krzyk walczących i czuć zapach śmierci. Jego nowatorska forma pozwala miksować zachwyt z przerażeniem, a o wielkiej historii wciąż mówić z ludzkiej perspektywy.
/filmweb.pl/